2014 Gianfranco Ken

Posledný prírastok roku 2015 (i keď nie úplne, ale o tom v inom článku). Keď som ho kupoval, tak som ani netušil, aký budem moderný a cool, pretože momentálne medzi českými zberateľkami nastala Silkstone hystéria, vďaka tomu, že predajne Bambule a mall.cz/sk začali ponúkať Silkstone bábiky z kolekcii 2013 a 2014.




Každý kto ma pozná vie, že nemám v obľube klasické Silkstonky, ale páčia sa mi Silkstone Francie, celebrity a Kenovia. Franco sa mi páčil už keď vyšiel, jeho ležérno-elegantné oblečenie je mi blízke, to, že kombinuje rifle, košeľu a sako.:) Ale 75 dolárov som zaňho chuť nemal dať.

Bolo to na jeseň, keď na barbiecollection.com, bol Silkstone výpredaj a Gianfranco bol za 39,99 dolárov. Lenže, keďže bol klubová bábika, Nikky mi s jeho kúpou nemohla pomôcť, tak som oslovil americkú zberateľku Kelly, od ktorej mám Twilight Bellu a Basics tmavovlasého Kena. Kelly je milá osoba, ale je trochu špecifická. S kúpou Kena súhlasila a poslal som jej cez paypal zaňho peniaze (ako priateľovi), poštovné som neplatil, lebo vtedy odtiaľ niečo brala. Tu však rozprávka na dlho končí. :( Mattel jej až na 3-krát poslal tovar spôsobom, ktorý jej vyhovoval. Potom ešte predávala Jacoba a Emmetta, ta tých som dokúpil, lenže mi napísala, že už sa nevojdeme do limitu prvej triedy a že či nemá rozbaliť Franca, že možno to pomôže, práve vtedy zberateľka Iva (nie Ivka-Babakat) dala na facebook fotku, že sa jej rozpadla Silkstone Barbie po páde. A keďže Franco bol môj prvý Silkstone, nechcel som nič riskovať a tak som jej napísal, že nech nič nevybaluje. A zaplatil som hrozne vysoké poštovné + cenu za pridaných dvoch pánov cez paypal (tento raz ako obchodníkovi).

Bolo to nejako začiatkom týždňa a keďže Kelly posiela len v piatky, čakal som v piatok na správu, že ho poslala. Nič nechodilo, ani ďalší piatok. Píšem Kelly, tá mi odpísala, že ich zabudla poslať, ospravedlňovala sa. Potom už poslala, balík prišiel na Slovensko asi za týždeň. Bolo to asi mesiac a pol od kúpy Gianfranca. Lenže balík odchytili colníci. Prišlo mi oznámenie a chceli odo mňa doklady o hodnote tovaru. Poslal som im oba výpisy z paypalu (1. za Franca, 2. za zvyšných dvoch chlapcov + poštovné) aj s vysvetlením. Prešiel týždeň a colníci mi napísali, že doklady nie sú postačujúce, lebo tam nie je uvedené množstvo a vraj sa odtiaľ nedá zistiť hodnota tovaru (aj keď to tam bolo a ešte som im to aj rozpísal). Žiadali nové doklady, inak mi zásielku neprepustia. Napísal som im, že žiadne iné doklady už nemám. Poslal som to isté a ešte podrobnejšie vysvetlenie až do detailov. Potom asi zabralo, že boli 2 týždne do Vianoc alebo im prišlo ma ľúto a zásielku mi vydali a zaplatil som dosť vysokú DPH. Keď mi prišla zásielka, zbadal som, že Kelly tam napísala, že hodnota balíčka je 25 dolárov a sú to použité hračky a pridala ten druhý paypalový výpis, čo samozrejme nesedelo.

Takže, nakoniec to nebola až taká mega výhodná kúpa, i keď na ebayi bol výrazne drahší a aj poštovné bolo porovnateľne drahé a asi aj porovnateľnú DPH by som zaplatil, lebo asi by ho aj tak colníci odchytili. Takže, nakoniec som asi niečo aj ušetril a mám aj Jacoba s Emmettom. :D

Silkstone bábiky sú výrazne ťažšie ako bežné, to som vedel, ale aj tak ma to naživo šokovalo ako aj skutočnosť, že košeľa a nohavice nie sú 1 diel oblečenia, ako som u Mattela zvyknutý. :D Maľbu má peknú, pripadá mi, že mladistvejšiu, sviežejšiu a modernejšiu ako dámy z rovnakej kolekcie (kolekcia je inšpirovaná talianskou módou). Tvár by mala vychádzať z tváre 1960 Ken, avšak na hlave má rok 2009, takže bude modifikovaná. Jediné mínus je, že dizajnér Robert Best mu dal na čelo svoje materské znamienko. Vlasy sú fajn, hlavne nie sú gumené. :D Oblečenie je krásne, rifle majú funkčné vrecká a všetko je na patentky. A aj balenie je super pripomína, IT bábiky.:) Konečne zas niečo, čo vyzerá ako "pravé od Mattela".

A fotky.:)

























Nabudúce sumár mojich 2015 prírastkov.:)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rok 2022 v znamení tvárí

Tváre v roku 2021

Rok 2020 v znamení tvárí