Veľký zraz vo Ferdinande

Tak a je tu zraz. Rozhodol som sa tento článok uverejniť pred druhým všeobecným. Moje fotky nič moc, tak som nakradol inde. :D


Pražský zraz vo Ferdinande som chcel navštíviť už veľmi dávno. Stretnúť zberateľov, ktorých virtuálne poznám mnohé roky a spoznať aj nových. Popritom si pokecať a vidieť niečo, čo nemám doma. S Nikky sme si písali cez leto, že by sme chceli ísť do Prahy a do toho som sa dozvedel o dátume zrazu a tak sme to prepojili. :) Nevedel som sa už dočkať, na facebooku som sa vytešoval, keď niekto napísal, že ide do Ferdy.

A tak v sobotu sme s Nikky vyrazili na zraz, boli sme tam úplne prví, ale keďže sme tam boli dosť skoro, išli sme sa ešte prechádzať. Po tom sme sa tam vrátili a už tam bolo pár zberateľov, medzi nimi aj Alice, ktorá je neprehliadnuteľná svojimi nádhernými dlhými vlasmi, ale rozprávala sa s inými zberateľmi.

Tak sme boli s Nikky osamotení, až kým sa tam neobjavila Ivka Babakat, ktorá je úžasný živel. Je to človek, ktorého neprehliadnete, niekoho tak mladého duchom a plného energie ako ju, som dávno nestretol. Hneď som vedel, že je to ona, prihovorila sa nám, spýtala sa, či sme zo Slovenska a debata sa hneď spustila. Ivka mi napríklad povedala, že si myslela, že mám blond vlasy. A v tom nás všetkých pustili do Ferdinandy.

Ferdinanda je dole ako klasická "hospoda", ale keď vyjdete po schodoch ocitnete sa v reštaurácii a pri salóniku. Jediné, čo by som vylepšil, by bolo pridanie záchodov aj na poschodie.:)

Zberatelia s taškami sa rozbehli hneď do salónika, chytiť si svoje miesta. Cítil som sa ako v škôlke a to som tam patril medzi biologicky najmladších účastníkov, no duševne zjavne najstarších. :D :D Čo ma však potešilo, pretože padli moje obavy z toho, že by to boli ľudia, ktorí by zbieranie brali len ako momentálny výstrelok namiesto radosti z hry. Ale aby sme im s Nikky nezavadzali, držali sme sa radšej ďalej, Ivka nás usadila k stolu v jedálenskej časti, keď sa tam začala rozčuľovať pani hlavná, že bábiky nemajú miesto v jedálenskej časti.

Ivka mi dala najprv pár šiat pre Barbie a potom odovzdala balíček od Johany so šiestimi kusmi, ktoré som vedel, že dostanem, ale nevedel som, čo to budú za bábiky. Boli to rozhodne prevažne staršie kúsky (o nich inokedy) a preto som na zraz nič neniesol, lebo som vedel, že z neho budem odnášať. :D Počas môjho spamätávania z nových kúskov, Ivka stihla kmitať medzi miestnosťami, s každým prehodiť pár slov. A už nám ukazovala, že vykšeftila pre vnučku štyri neblond Shellynky (pôvodne od Alice), zrazu povedala Nikky nech si jednu z nich zoberie a potom aj mne, takže som v priebehu desiatich minút dostal 7.bábiku!!!

Potom prišiel Tom - ďalší človek, ktorého poznám už roky. Spolu s Ivkou boli skvelé duo, super sa doberali. Tom je skvelý rečník s veľmi príjemnym hlasom a doniesol so sebou krabicu bábík, medzi ktorými boli Bubblecut Barbie (to je tá Barbie zo 60.rokov s krátkym nadýchaným účesom), prvého Kena (s flokovanými vlasmi, nie plastovými!!!), prvú Midge, sesternicu Barbie Francie, 2 alebo 3 Malibu Barbie, Quick Curl Barbie z 1973, 2 bozkávacie Barbie z roku 1980 a pár ďalších Barbie zo 70. a 80.rokov. Potom sa k nám pridala veľmi milá mladá maminka Gabika, ktorá robí skvelé šperky a ozdoby pre Barbie. Ale potom už Ivanka musela odísť, ale nahradila ju v našej skupinke Peťa (Valentina), ktorá doniesla vtedy svoje najnovšie dielo posteľ spolu s obomi aktérkami z tohto jej článku: http://valentina-panenky.blog.cz/1510/postel-a-fashionistas-2015-aneb-nemusim-rozumet-vsemu
Čo vlastne spečatilo moje rozhodnutie si tú ryšavú Fashionistas definitívne kúpiť, aj z ebayu, pôvodne som si myslel, že ju práve v Prahe zoženiem.

V prípade Peti som zas ja mal opačne predstavy, tak ako Ivka u mňa a to, že je blond, hoci vzápätí mi došlo, že písala v článku o Teresach, že jej dcéra túžila po tmavovlasej Barbie, aby zapadla do ich tmavovlasej rodiny. Ľudská hlava je divná vec najprv niečo vytesní a potom Vám to hodí späť. :D Peťa je úžasný sympatický človek s veľmi milou tvárou, s ktorým by sa o Barbie dalo rozprávať hodiny a rozhodne je taká zanietená ako pôsobí zo svojho blogu a samozrejme veľmi šikovná, tá posteľ bola majstrovské dielo, Mattel sa môže ísť schovať.

Postupne opadol nátresk v salóniku a tak som mohol ísť aj fotiť, ale aj tak tam bolo dosť ľudí, tak som sa skôr venoval rozhovoru s Alicou a Majkou (Maianne), ktorá zbiera rôzne značky od BJD, cez IT až po Barbie a mohli ste ju minulý rok vidieť aj na Prime v relácii Očima Josefa Klímu. Poohovárali sme súčasných playline Kenov, rozobrali nové kĺbové Barbie telo, nekĺbové Fashionistas, aj ceny IT bábík a mnohé ďalšie témy, napríklad aj to, že bude možno zraz len pre IT a Mattel. Náš rozhovor narušila jedna vec, o ktorej nižšie.

Podarilo sa mi prehodiť aj pár slov so známymi BJD "fejsapistkami" Jankou a Renkou, Erikou - jednou z úplne prvých zberateliek a blogeriek z našich končín, ktorú som spoznal asi v 2006 na internete a zberateľkou Hortenziou, ktorá predávala Barbie z raných 80.rokov. Bolo to fajn, ako sa ľudia pozreli na moju menovku a spustili (pravdaže v češtine, ale nejdem Vám przdniť Váš jazyk mojim zlým prepisom): "To si ty? Poznám ťa z facebooku z Tvojich komentárov. Tak to som rada, že ťa takto naživo spoznávam." Alebo počas rozhovoru s Alicou a Majkou sa do nášho rozhovoru započúvala jedna pani a povedala: "To je ako čítanie z encyklopédie." :D

Bolo to tam veľmi príjemne, zo začiatku som sa bál, že na zraze nezapadnem. Pôvodne som chcel pred zrazom aj schudnúť, čo sa mi však nepodarilo. :D Ale našťastie som zapadol, aj taký, aký som bol. Rôznorodosť bábík sa prejavila aj v vzhľade zberateľov, ktorý rozhodne nebol uniformný, ale úžasne pestrý. Boli tam zberateľky, ktoré pôsobili prísnym a pedantským dojmom vysokoškolských profesoriek v nohavicových kostýmoch, ale akonáhle chytili do ruky bábiky, ich pohľad sa rozjasnil a zrazu pôsobili prístupnejšie. Na druhej strane tam boli aj BJD zberatelia, ktorí to mali ľudovo povedané "na saláme", čiže mali pohodlné oblečenie zemitých farieb, ženy modré vlasy alebo dredy, muži husté brady a krásne dlhé husté vlasy. V prípade pánov však neviem, či boli len ako podpora svojich partneriek alebo ako samostatní zberatelia. Keďže okrem Gabiky som sa nestihol zoznámiť s nikým novým, ale som rád, že som mal vôbec možnosť porozprávať sa s ľuďmi, ktorých poznám a s ktorými som si mal, čo povedať.:) Keďže dievčatá povedali, že teraz tam bola najvyššia návštevnosť v histórii. Veľká návštevnosť bola aj dole vo Ferde, kde mali asi zapnutý televízor a jeho zvuk sa šíril až k nám, čiže niekedy bolo treba kričať alebo sa rozprávať úplne pri sebe.

Jedlo bolo výborné. Majú pestrý výber, ich jedálny lístok som si prezrel už v predstihu, ale skončil som pri klasike "Vysmážaný" syr, hranolky a v novom prípade dvojitá tatárska omáčka (na tento fakt by som chcel upozorniť, lebo v ďalšom článku sa naň odvolám). Aj to ma potešilo, že aj ostatní zberatelia tam je jedli, myslel som si, že tam budem jediný exot, čo tam bude jesť. Jediné, čo ma trošku sklamalo, bola malinová limonáda, ktorá je špecialitou podniku, niežeby bola zlá, ale viac mi chutila tá od asi Aquily, čo som si kúpil v Tescu deň predtým.

Dosť bolo odbočiek, konečne k podstate. :)

Tu máme highlight celého zrazu pre mňa. Áno, je to BJD pán a dosť vysoký. Získal si ma svojimi dlhočižnými vlasmi a úžasným oblečením. Zaujal ma najviac zo všetkých BJD na zraze, bol skvelý. Ale myslím si, že s takýmito vlasmi a týmto oblečením by som bol určite uchvátený aj Tonnerákom, IT alebo Kenom. :) Čiže je otázne či ma zaujal štýl alebo fakt to, že je BJD. Patril práve zberateľke s modrými vlasmi Mystig. Práve tento chalan spadol počas mojich rozhovorov v salóniku. Jedna pani tam mala malé dieťa, ktorého zvalilo, lebo bol postojačky na kraji, keď som stál len kúsok od neho, jeho vlasy práve pristáli pri mne. Najprv som sa zľakol, že ho zvalil ja. Jeho pád dal celú miestnosť do pozoru, jeho majiteľka tam práve nebola, ale ostatné zberateľky ho začali dvíhať, dávať ho dokopy, kontrolovať, či nemá škrabance. Našťastie sa mu nič nestalo.:) Ale opätovne som sa presvedčil o tom, že BJD nie sú pre mňa, sú príliš drahé a krehké.


Autorka fotky: Panenkománie

Autorka fotky: Valentína

Ivkine černošky s tvárou Christie 1987 boli asi najdominantnejšie z vystavených Barbie, tým, že boli pri sebe. Boli krásne, tá vpravo má však už inú majiteľku ako Ivanku.:)



Autorka fotky: Ivanka Babakat

Krásna scénka pomocou Tonneriek. Aragorn ako sultán so svojim háremom. Aragorn je vydarený a z Tonneriek ma zaujal najviac, podobá sa aj na herca a má skvelé vlasy, ale ja túžim len po tom matteláckom.:) A v rohu vidíte aj prvú zberateľskú Monster High v krabičke.:)

Autorka fotky: Panenkomanie


Pekný Tonnerácky pár, asi tretí najväčší zhluk bábík Tonneriek dokopy. :) :
Autorka fotky: Ivanka Babakat

A tu máme dokonale krásnu All That Glitters Barbie, rozhodne by stála za hriech, skvelo by sa hodila k mojim dvom.:) A pri nej je prvá Katniss a dve Shellyny, čiže predsa len Barbie nebolo až tak málo.:)
Autorka fotky: Valentína



A na záver 2 skupinovky. Na prvej vidíte veľkolepé historické dámy BJD, najprv som si myslel, že sú to Tonnerky, tá v tmavofialových šatách mala pootvorené ústa. A vidíte tam aj Tonnerky a Draculaury.


A tu megamix. Vľavo veľká skupina Tonneriek, medzi ktoré bola zamiešaná veľká Poppy Parker od IT. A množstvo BJD, medzi ktoré sú zamiešané aj Barbie a MH.

Sumár - Barbie nebolo až tak málo, ak ste vedeli, kam sa pozerať. Okrem troch černošiek, All That Glitters, Katniss, dvoch Shellly boli vystavené aj Jankina Marisa a Hortenzinina Barbie z 80.rokov. Romana predávala Čínsky Nový rok, Princeznú Navajov, Vikingskú princeznú, Artickú Barbie 1997, Thajčanku, Indiánku s tvárou Teresa zo série American Stories, Malajziu, Chile 1998. Ja som mal 7 kusov, Tomáš aspoň 10, Peťa 2.

Horšie to bolo s IT - vystavené boli len veľká Poppy a jedna Natalia. Romana predávala tri plavkové Dynamitky a Ivanka kúpila pre dcéru Lydku veľkú Fall Phenomenon Elsu Lin. Čiže chcel by som povzbudiť IT zberateľky, aby prišli na ďalší zraz, ak sa im bude dať.:)

Zraz bol perfektný, rád by som išiel aj na jar. :) Ďakujem Lenke za zorganizovanie a ostatným, že prišli.:) A tiež ďakujem Renke, Peti a Ivanke za fotky.

Viac fotiek a skvelé články tu:

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rok 2022 v znamení tvárí

Tváre v roku 2021

Rok 2020 v znamení tvárí