"Praha očima Ľuba"

Ako už viete boli sme s Nikky v Prahe, aj na zraze zberateľov vo Ferdinande. Zažili sme mnoho a preto som sa rozhodol zážitky rozdeliť do štyroch článkov - dvoch všeobecných, zo zrazu a zo stretnutia s Hanneton. Toto je prvý všeobecný, možno ho zvládnete prečítať aj do konca, ale je plný rôznych odbočiek.:)


Praha je nádherné miesto aj mesto. :D Bol som v nej len druhýkrát, prvýkrát som v nej bol v 2006. Praha má magickú atmosféru, miestami pripomína Paríž. Už len prechádzanie sa po uliciach Prahy je zážitok. Vidieť to množstvo ľudí rôznych rás, národností a štýlov. Napríklad je fajn, že ani v Prahe nemá každý muž účes - vrch hlavy prehadzovačka a boky a vzadu vyholené. :D :D Čo len dokazuje, že si stále môžete užívať super zmes štýlov aj pri účesoch. :D V tomto článku nenájdete recenzie na najznámejšie pamiatky Prahy, ale skôr veci, ktoré si nikto nevšíma. :D



Keďže nemám foťák, fotil som len mobilom, bohužiaľ tie najkrajšie veci som videl večer (vysvietené Národné divadlo) alebo bolo zamračené či bolo nedostatok svetla na fotenie mojim mobilom. Takže, fotiek v tomto článku bude málo.

S Nikky sme docestovali v piatok takto pred týždňom do upršanej Prahy a privítala nás výluka "tramvaje", ktorou sme sa mali dostať na hostel. Našťastie, nakoniec Nikky našla náhradnú zastávku a odviezli sme sa až na zastávku, kde mal byť hostel, avšak nakoniec nebol hneď tam, ako som si myslel, avšak po opýtaní sa mladej mamičky s kočíkom v rifliach a koženej bunde, ktorá vybrala mobil a ukázala nám na mape hostel, sme potrafili. Privítala nás trošku nevrlá recepčná. Išli sme sa ubytovať. Izba bola pekná, ale vlastná kúpeľňa sa nám nezdala byť hneď vlastná. Lebo bol vchod cez ktorý ste sa dostali na chodbu, kde bola kúpeľňa a vstupu do dvoch izieb. Čiže ľudia zo susednej izby síce nezdieľali s nami kúpeľňu, ale chodili popri nej. Pomer cena a kvality skvelý len mi vadilo, že umývadlo, bolo strčené do sprchového kúta. A poschodové postele boli veľmi nepohodlné, preto sme v tretiu noc rozobrali akože manželskú posteľ a každý si zobral jednu časť. :D





Toto je vstup, dvere vľavo vedú do našej izby, v strede do susednej a vpravo do kúpeľne.


Po ubytovaní sme vyrazili do mesta, už bola tma a malo to úžasnú atmošku. Boli sme v Tesco Máj (My), Quadriu, Novom Smíchove, Paladiu a samozrejme sme si užili aj okolité uličky, vrátane pohľadu na vysvietené Národné divadlo. Ponuka hračiek bola slabá a to aj nasledujúce dni, ale o tom Vám viac povie Nikky. V Prahe je záplava mekáčov a oblečenia značiek H & M a C & A, ale fakt je ich množstvo i mimo nákupných centier. Rozhodne tieto 3 siete neodporúčam dávať ako orientačný bod v Prahe. :D :D A jedol som úžasný gyros s hranolkami a dresingom, z ktorého nebolo vôbec cítiť jogurt, asi bol z kyslej smotany, majonéza v ňom asi nebola, ale cesnak s uhorkou áno, ale kôpor zas nie. :) A tiež som jedol skvelú palacinku. Choďte sa najesť do Nového Smíchova. :D :D Rozhodne v Prahe sa nedá byť hladný, ak pravdaže nie ste úplne bez peňazí.:) Z Nového Smíchova mám ešte super zážitok z dvojposchodového hypermarketu Tesco, nakúpili ste si potraviny a zdrhli ste na druhé poschodie do spotrebného tovaru a tam ste si zaplatili nákup, lebo tam bolo o 50% menej ľudí v radoch pri pokladniach ako dole. :D :D

Na druhý deň bol zraz vo Ferdinande, čiže bol našou hlavnou náplňou dňa. Pred ním sme stihli absolvovať nákupné centrum Atrium Flora. A po ňom OD Kotva a OC Letňany. OD Kotva je nádherná budova, za starších čias to musel byť úžasný obchodný dom, cítiť v ňom ešte atmosféru, avšak zle pôsobia veľké prázdne plochy a plno roztratených odevov. Čiže v tomto víťazí u mňa Máj/My Tesco, pretože tam to stále vyzerá ako v obchodnom dome, i napriek ohavným figurínam, ktoré zas v Kotve ešte nemajú prevahu. :D

Apropo, figuríny. Nuž, pri nich krása je na znižujúcej sa úrovni. Z asi 70 obchodov s odevami, ktorých som videl výklady pri prechádzkach, ani v dvadsiatich nemali už realistické figuríny - t.j. prirodzenú farbu pleti, realististickú maľbu s mejkapom a vymeniteľné vlasy. Preto pre ďalšie generácie som zahájil projekt fotenia vydarených figurín. :D Tu sú 2 ukážky.



To Be Continued...
Nabudúce sa pozrieme na ďalšie zaujímavosti z Prahy z druhej polovice druhého dňa a z tretieho dňa. Dúfam, že som Vás neotrávil a skoro sa zas uvidíme a zatiaľ "oreuár magmazel Praha". :)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rok 2022 v znamení tvárí

Tváre v roku 2021

Rok 2020 v znamení tvárí