1973 Mod Hair Ken

Tak a teraz Vám predstavím najstarší kúsok v mojej zbierke.:)


Kúpil som ho minulý mesiac, prišiel 1.10.2014 a už dlho som ho chcel. Ale začnime pekne od začiatku, keďže pár ľudí má rado, keď Vás trošku aj vzdelávam. :D

Ken sa predstavil verejnosti v roku 1961. Mal vyplašený výraz, nesvalnaté telo a flokované vlasy (obrázok nižšie) v troch rôznych farbách. Postupne Mattel prešiel na plastové vlasy, asi preto, že hraním sa Kenom vlasy zodrali, prípadne ich dal niekto do vody a zostali holohlaví. V roku 1968 to vyzeralo tak, že Ken zmizol, naozaj rok nevyšiel žiaden nový Ken. Avšak rok 1969 priniesol prekvapenie....

http://www.manbehindthedoll.com/flock.htm

Ken sa v roku 1969 vrátil a vyzeral úplne inak. Dostal svalnatejšie telo s kĺbovými nohami (toto telo všetci dobre poznáme, pretože ho Mattel používal ešte aj pred dvomi rokmi a všetci klasickí Kenovia s rovnými rukami ho mali) a novú tvár (s úsmevom) + gumené vlasy vyzerali inak.:)


http://www.manbehindthedoll.com/NGLookin.htm

Kenova premena sa zavŕšila v roku 1973. Telo samozrejme ostalo. Tvár ešte v roku 1969 trošku prerobili (ja rozdiel nevidím) a pridali mu po prvýkrát našité vlasy a tým pádom získal podľa jedného zdroja nový rok vzadu na hlave - 1972 (overiť to, neviem, lebo kedysi mali mattelácke bábiky roky, nie vzadu na hlave, ale vo vnútri hlavy). Vznikol Mod Hair Ken, ktorému ste mohli pomocou brady, bokombrád/kotliet a fúzov na suchý zips meniť vzhľad. Pozrime si reklamu na neho a súbežnú Quick Curl Barbie (v kolekcii bola aj Kelley s tvárou Steffie).

Obrázok:

http://www.manbehindthedoll.com/modhair2.htm

Pôvodne mal byť Mod Hair Ken blond, keďže ďalší kultový Ken tej doby Malibu bol blond. Myslím si, že je rovnocenne sympatický ako brunet.:) Mohli vydať oboch, takto blonďák zostal len ako prototyp, i keď som videl aj prevlásnených brunetov na blonďákov.

http://www.manbehindthedoll.com/images/nbc2006vaultkenheads0.jpg


Musím priznať, že tento Ken sa mi vždy páčil veľmi, áno obočie má veľmi hrubé a vyzerá jemne zákerne, ale vždy sa mi páčil, a keďže jeho "modernú" verziu Pop Life Ken z roku 2009 (obrázok) sa mi asi nikdy nepodarí vlastniť rovnako ako blonďáka a černocha z 2011 Convention s touto tvárou, tak som musel som ísť do minulosti.

http://www.manbehindthedoll.com/pop_life_ken.htm

Rozhodol som sa konať, trošku som zaváhal či zobrať Mod Hair Kena alebo Now Look Kena (1975), len títo dvaja Kenovia majú túto tvár a pravé vlasy, i keď každý z nich sa nachádza v rôznych dĺžkach vlasov a v rôznych krabiciach. Ale NLK má na mňa príliš detskú maľbu a nájsť ho s dobrými vlasmi za dobrú cenu je nadľudský výkon (nehovoriac o tom, že väčšina kusov má strašne vysoké čelo). Tak som napriek kratšej hrive siahol po MHK (dokonca verzii s kratšími vlasmi).

NKL verzia s dlhšími vlasmi a nižším čelom (vľavo) a MHK (vpravo) verzia s dllhšími vlasmi

https://www.flickr.com/photos/66050837@N02/6197887096/

Ken stál 22 dolárov a je fakt zachovalý, prišiel aj s obomi kotletami. Nohavice by mohli byť aj jeho pôvodné. Vlasy má v skvelom stave a naživo je úžasný. Kĺby v nohách stále fungujú. Mám výhradu len k zažmolkavenému tričku (to znamená, že na látke sa robia hrče) a páchne ako keby bol dlhé roky vo vlhkom prostredí s plesňou. Tričko nemá funkčné zapínanie, preto Ken odhaľuje svoju hruď. A na čele má pod vlasmi čiernu škvrnu. Ale veľmi sa teším, že nemá lepivé telo, čo zvyknú takéto staré bábiky mať a tiež nie je výrazný rozdiel medzi farbou hlavy a tela.

Tak a konečne fotky, na fotkách sa javí, že má poškodenú maľbu obočia, ale nie je to tak, to len svetlo vytvára túto ilúziu.


















Nabudúce neviem koho uvidíte, pretože zatiaľ nemám nič nové doma. Ale tento týždeň by mi mali prísť dva balíčky - jeden jednočlenný a 1 trojčlenný, ale ktorý príde skôr neviem, isté však je, že z tej štvorice chcem 2 prírastky strčiť najprv do príbehov, dokonca kvôli jednému mám teraz pozastavené príbehy.:) A len jeden z tých prírastkov je klasika, ktorú by ste u mňa čakali, zvyšné 3 sú dosť mimo môj záber, dokonca 2 kusy nie sú ani Mattel. :D

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rok 2022 v znamení tvárí

Tváre v roku 2021

Rok 2020 v znamení tvárí