2.11 Ako sa rodí filmová kritika

Pokračujeme v príbehoch.



Tento raz máme plno postáv, ktoré zatiaľ v príbehoch neboli, avšak ich pozadie (vzťahy, zamestnanie) nemusíte poznať, aby ste mohli čítať tento príbeh. Blondína je Tris, bruneta s vrkočom je Tori. Ostatné postavy majú mattelácke mená - Raquelle, Ryan a Chandra. Wendella, Acherona, Lenu a Bellu poznáte. A Salma Řouľalěnkovičová je aj v charakteristikách, ale ešte sme ju zatiaľ v príbehoch nemali, ide Vás oslniť svojou českoslovenčinou. :D

Skupinka postáv sa vybrala do starého kultúrneho domu a kým čakajú pred kinosálou na premietanie nejakého nezávislého švédskeho filmu, vedú diskusiu o českých filmoch. Všetky názory odprezentované v tomto príbehu sú názormi postáv a nedá sa ich stotožňovať s názormi tohto blogu. :D :D :D Tak dúfam, že neurazíme Vaše obľúbené filmy. :) Filmov tu až tak veľa nie je, ale už ku koncu som sa rozčuľoval, prečo som tam dal toľko postáv. Samozrejme, že českých filmov poznám oveľa viac, ale pri niektorých si vôbec neviem vybaviť konkrétne scény a väčšinu by som rozhodne nezaradil medzi niečo, čo mi vadí.:)

Salma: Tak, kým čekáme, chci se vás spýtať, které české filmy máte rádi a ktoré ne? Já začnu. Môj nejmilovanejší film je Hvězda padá vzhůru s Karlem Gottem. Je to také trochu pohádkové a líbi se mi celá atmosféra. A nepáči sa mi série Kameňák, příjde mi to takové přitrúplé.


Raquelle: Ja české filmy vôbec nepozerám a nepoznám ich. Takže, k tomuto sa neviem vyjadriť. Ale v tom Gottovom filme bola úžasná scéna ako je Zuzana Kocúriková s Gottom v tej miestnosti s nahrávkami.

Chandra: Ja celkovo nepozerám nič, čo bolo natočené pred rokom 1980, mám jednoznačných českých favoritov z 80.rokov. Milujem Lásku z pasáže, Bony a klid, Kamaráda do deště alebo Discopříběh. Skvelá hudba, krásni herci a nie je to len také prázdne a veselé, ale aj vážne. A zas opačný protipól pre mňa napriek tomu, že je to kvalitný film je film Karla Smyczecka Proč? Ten je na mňa príliš vážny a drsný.


Raquelle: V Discopříběhu je super tá scéna ako beží holý po ulici a v Bony a klid sú úžasné scény z nočnej Prahy.


Lena: Ja sa rada zabávam a pre mňa je neprekonateľným filmom Dívka na koštěti a čo nemám rada tak to je muzikál Rebelové, nie žeby to bol zlý film, ale má smutný koniec a práve tam by sa hodil šťastný koniec, jednoducho som ho tam chcela.
Acheron: To je dosť primitívne posudzovať film podľa konca.
Lena: Nerobím to tak vždy, len občas.


Raquelle: Mne sa veľmi v Rebeloch páči tá scéna, kde Jaromír Nosek a Ľuboš Kostelný odchádzajú preč za zvuku pesničky San Francisco. A v Saxane tie scény ešte v rozprávkovej ríši.


Ryan: V Rebeloch sa mi páčia dievčatá, tie sú fakt šupy! Ale mojim top český filmom je Tmavomodrý svět, je to dokonalý film. A nemám rád S tebou mě baví svět, ten film mi lezie na nervy.
Raquelle: V Tmavomodrom světe mal Větchý nádherného kokršpaniela.


Tori: V S tebou mě baví svět neznášam tú pritrúblu scénu v ktorej si na začiatku filmu to malé dievča ostrihá vlasy, lebo začuje, že na hory pôjdu len chlapi. Ale ináč je ten film celkom fajn. Mám ho radšej ako Jak se točí Rozmarýny. Z toho filmu som mala ako dieťa traumu, spojenie veselý detský film s holením hlavy hlavnej hrdinke, to je otras.




Acheron: Ale prosím ťa, to je dosť úbohé posudzovať filmu za základe jednej scény, i keď okolo tej sa zbieha dej, ale je to umenie. A herci kvôli umeniu musia robiť rôzne veci. Niečo sa dá urobiť akože, trebárs môžeš umrieť bez toho, že by si zomrela, ale niečo sa musí urobiť naozaj.


Tori: Takže, ty by si si sa kvôli filmu tiež dal ostrihať dohola?


Acheron: Ja nie som herec. Čiže na takúto otázku nemusím odpovedať.
Tori: Dobre nechajme to tak a najradšej mám Tři oříšky pro Popelku. To je prekrásny film, nemá žiadnu chybičku.
Raquelle: Milujem scény zo zasneženého lesa a to ako si navzájom s princom hovoria, aby ona išla dole zo stromu a on hore na strom.


Tris: Česi vedia fakt nakrúcať úžasné rozprávky, Slováci to nevedia. Ja mám najradšej Princeznu ze mlejna. Je tam zábavný čert a aj vodník je super.:) A nemám rada ten žáner trpká komédia, tam spadajú retrofilmy ako Pelíšky,Občanský průkaz a Pupendo. Potom ja osobne mám radšej klasické komédie typu Slunce, seno...
Raquelle: Mám rada tú scénu, kde Eliška chodí po vode v tých bielych šatách a scény s čarodejnicou Lucie Bílou, škoda, že v dvojke ju preobsadili Monikou Absolonovou.


Wendell: Ja mám rád Jak utopit Dr. Mráčka a tak ďalej. Sú tam skvelé nápady, len škoda, že Šafránková tam má okrem jednej scény otrasnú parochňu, ktorá ju hyzdí. A neviem povedať, čo by som nemal rád, skôr mám filmy, že ich stačí vidieť raz. Napríklad, film Gympl je zábavný, ale stačilo mi ho vidieť raz.
Raquelle: Tá scéna s transfúziou krvi tomu vodníkovi bola skvelá.


Bella: Všetci uvádzate také komerčné odrhovačky. Ja mám rada naozaj umenie. Taká Marketa Lazarová, to je umelecký skvost. A neznášam tie premotivované deti v starých českých filmoch, vždy keď mama a súrodenci pozerali Jak vytrhnout velrybě stoličku alebo Jak dostat tatínka do polepšovny, mala som chuť zastreliť Tomáša Holého.


Raquelle: Ako môžeš byť taká krutá? Veď on bol taký zlatý! Tomáš Holý bol úžasný herec!




Acheron: Mňa naposledy zaujal film Colette, ten bol dojímavý, skvelo nakrútený a realistický. A od detstva neznášam Pannu a netvora. Som proti prehnanej tuposti rozprávok, ale ten film je hotový horor, podľa mňa je príliš strašidelný.


Raquelle: To je pravda, ale sú tam úžasné kostýmy a Vlastimil Harapes je po skrásnení veľmi zvodný.

Salma: Raquelle, mám na tebe dotaz, řekla si, že české filmy neznáš a nesleduješ, tak jak je to možní, že jsi skoro všecko videla?


Raquelle: No... Aha, už musíme ísť do kinosály! Film začína!

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rok 2022 v znamení tvárí

Tváre v roku 2021

Rok 2020 v znamení tvárí