1999 Moroccan Barbie

Predstavujem bábiku, ktorú som kúpil v prvý týždeň roku 2014, čiže by mala byť môj prvý prírastok tohto roku, ale prišla až tretia a s ňou rovno prišiel aj prírastok kúpený ako druhý, týždeň po nej.:)



Ako viete túto bábiku som už dávno spomínal, už som ju skoro kúpil, ale nakoniec som vtedy uprednostnil Indiánku. Maročanku som kúpil veľmi výhodne úplne novú za 14 dolárov bez poštovného!!! To je za zberateľskú veľmi málo, toľko stoja v USA Fashionistas.:)

Bábika má tvár 1987 Christie, čiže je mojou treťou bábikou s touto tvárou a pre mňa je úplne top nositeľkou tejto tváre.:) Okrem toho je tou najbledšou bábikou s touto tvárou a do príchodu minuloročnej roztlieskavačky, bola aj poslednou zberateľskou bábikou s touto tvárou.:) Poznám ju veľmi dobre, keďže som mal možnosť ju obzerať v Tescu, keď vyšla. Nie je taká zvodná a je konzervatívnejšia ako Maročanka 2013 s tvárou Lara a nemá takú krásnu farebnú kombináciu oblečenia, ale aj tak je pre mňa top.:) V čase svojho vyjdenia, sa na ňu zosypala kritika, že je málo zahalená, potom neviem aká je tá z 2013. :D

Text z krabice:
As-salam alaykum (Zdravím a mier s Vami). Som Maročanka Barbie. žijem v Maroku, jednej z najexotickejších krajín na svete. Všade kam sa pozriete vidíte obrovské rozdiely v ľudoch, vo zvykoch, štýloch a podnebí. Rozdiely v podnebí sú veľmi veľké, hovoríme o našej krajine, že je "studená s horúcim slnkom."

Keď prídete do Maroka, uvidíte odzbrojujúcu krásu a komplikovanosť starodávnej islamskej architektúry, ako napríklad mešitu Hassana II., ktorá bola darom panovníka jeho ľudu. Je toho veľa, čo treba vidieť ako prekrásnu modro-bielu keramiku z Fezu (región Maroka), obľúbené berberské koberce, kvalitné kožené výrobky, vyšívané národné kostýmy, v noci kvitnúce jasmínové kvety, tropické ovocie a exotické vône marockého korenia.

Marocké jedlo je veľmi chutné! Vyskúšajte Hariru (štipľavá polievka robená z jahňaciny), ktorá sa podáva s Khobzom (plochý chlieb), ktorý sa namáča do lahodného hustého polievkového vývaru! Tradičnou delikatesou je Pastilla (korenené mäso z holuba) obalené vo Warkhe (lístkové cesto posypané škoricou a cuktrom). Mňam, mňam, lahodné!

Keď budete cestovať po Maroku objavíte nádherné pláže, portugálske rybárske prístavy, bujné oázy v ružových púštnych rovinách a kopce na lyžovanie, turistiku alebo len na prechádzky.

V suchých, hmlistých oblastiach nájdete arganovníky, ktoré často ukrývajú prekvapenie, pretože malé kozy na ne vylezú a konzumujú ich lahodné listy.

Som oblečená v autentických marockých šatách so závojom a šperkami. Hoci marocké ženy stále nosia l´tam (závoj cez tvár), častejším je jednoduchý šál na hlavu, ako mám aj ja.

Dúfam, že ste si užili informácie o Maroku. Možno si preštudujete knižky, z ktorých sa dozviete ešte viac o mojej krajine. Maa Salama! (Dovidenia!)
































Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rok 2022 v znamení tvárí

Tváre v roku 2021

Rok 2020 v znamení tvárí