1998 Native American Barbie Fourth Edition

Rozhodol som sa (aj pod vplyvom Hanneton) zverejniť aj obe DOTW bábiky a tým aj moje posledné 2 prírastky z minulého roka. Ponúknem Vám ich v krabiciach a potom, keď si kúpim vitrínu, tak aj rozbalené.:)



Dobrou správou je, že keď si teraz odtrpíte to množstvo textu, už to potom nebude musieť prežívať. :D Teraz ho bude veľa aj preto, že v tomto článku bude aj všeobecný pokec, ktorý napríklad už pri Peruánke nebude. :)

Ako som sa k týmto Bábikám zo sveta dostal? Pred Vianocami som bol na ebayi a natrafil som na predajcu, ktorý mal lacné bábiky zo sveta, mal tam väčšinu bábik z tejto kolekcie od Francúzsky z 1980 až po Havajskú princeznú z roku 2005. Informoval som mamu o tom, čo vidím a keďže sa blížili Vianoce a mama má rada túto kolekciu, povedala mi, nech si nejakú z nich kúpim - Peruánka bola jasná, ale keďže ceny boli veľmi priaznivé, rozhodol som sa zobrať 2. V konkurze uspeli táto Indiánka a 1999 Maročanka a keďže Maročanku je ľahšie nájsť za dobrú cenu ako Indiánku, zobral som našu "rudú" pokrvnú sestru. :D

Kolekcia bábik zo sveta je mojou srdcovkou, nemám ich síce veľa, ale mám ich rád. Boli to viac-menej jediné zberateľské, ktoré sa u nás v 90.rokoch vo veľkej miere predávali (bolo u nás aj pár rozprávkových a nejaké reprodukcie, ale DOTW boli oveľa dominantnejšie), ďalej v časoch, keď ste si mohli u nás vyberať len z Barbie a Teresy, medzi nimi boli aj černošky, pôvodné Američanky a orientálne bábiky. Potom je to samozrejme najstaršia kolekcia zberateľských Barbie a pochádza z nej aj moja prvá zberateľská Barbie.

Dôvod, prečo je ešte v krabici je prozaický. Je to typ bábiky, ktorá je naozaj na výstavu a nie na prezliekanie + pripomína mi zlaté časy obchodného domu Tesco, kde sa tieto bábiky dosť hromadili. Čiže, keď ste tam prišli na nákup v roku 2000, tak tam boli bábiky od 1994 až do 2000. Keňanka, Holanďanka, Ghanka, Nemka, Poľka, Thajka, Chilanka, Maročanka, Rakúšanka, Peruánka, Indiánka Teresa, Nórka, Írka, Japonka, Polynézanka, Číňanka, Indka, Mexičanka, Francúzska, Portoričanka, Ruska, Eskymáčka, Španielka, Švédka a iné. Čo je však zvláštne túto Indiánku nikdy nemali.

Preložíme si text z jej krabice. :) Je to písané, ako že to hovorí samotná Barbie. :)

Ahoj, som pôvodná Američanka (Indiánka) Barbie a som hrdá na to, že ti môžem porozprávať o svojom vzrušujúcom americko-indiánskom dedičstve. Kedysi na území Severnej Ameriky žilo 500 kmeňov Indiánov. Kultúru a zvyky každého kmeňa ovplyvňovalo podnebie a miesto, kde žili. Navajovia (číta sa to ako Navahovia) na juhozápade lovili a farmárčili, zatiaľ čo kmeň Hupa z Kalifornie sa živil rybárčením a zberom plodov. Ako mladé dievča som sa naučila vyrábať krásnu keramiku, pripravovať jedlá a vyrábať oblečenie pre rodinu.

Nedávno (pamätajte na to, že bábika je vyrobená v 1997) sa stala úžasná vec pre všetkých Indiánov. Bizóny patrili vždy medzi naše najposvätnejšie zvieratá. V roku 1994 sa narodila biela samička bizóna Miracle (Zázrak) na ranči vo Wisconsine. Jej narodenie, prvé tohto druhu za posledných 100 rokov, symbolizuje nový začiatok pre krajinu a všetky indiánske kmene, najmä kmeň Lakota z planiny.

Mám na sebe jelenicový top so strapcami a hodiacu sa sukňu. Tyrkysová a strieborná oživujú moje oblečenie. Mám extra dlhé čierne vlasy s čelenkou a tyrkysovým perom. Aby som dodržiavala indiánske tradície, mám obuté mäkké jelenicové mokasíny. Rada sa takto obliekam na mnohé slávnosti nášho kmeňa.

Vedeli ste, že Indiáni boli prvými Američanmi? Dúfam, že sa toho naučíte ešte veľa o našom úžasnom dedičstve. Dovidenia!

Táto bábika sa mi páči kvôli svojej jemnej a prirodzenej maľbe. Nie je výrazne nalíčená, má krásne dlhé vlasy, ktoré síce nie sú z dobrého materiálu, ale na pohľad vyzerajú dobre a autenticky indiánsky a sú dlhé.:) Oblečenie sa mi páči, ale vadí mi tá strieborná farba a náušnice jej nemuseli dávať. Ale mimo to je to krásna a výnimočná bábika s tvárou Diva 1985.:) Tým, že je Indiánka z 1998 má takúto zvláštne tvarovanú krabicu, také sa používali do 2000. A má biely stojan s názvom krajiny, to zas v 1998 skončilo.:) Súčasťou balenia je aj kefa na vlasy modrej farby, ako dieťa som tento typ zbožňoval a tešil som sa, keď som mal novú farbu do zbierky.:)









Tu vidíte celú kolekciu DOTW z 1998. Tvorili ju 4 bábiky, krajné mám. :)







Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rok 2022 v znamení tvárí

Tváre v roku 2021

Rok 2020 v znamení tvárí